Oč jde v této knize?
Řečeno v nejjednodušší formě: zde jde o paměť.
Poněkud šířeji: jde nejen o paměť, ale i o její cvičení.
A proč je v názvu knihy slovo "kognitivní"?
Paměť je jednou z poznávacích - kognitivních schopností a kognitivní procesy jsou nástroje ke zpracovávání informací. Chceme-li se důkladněji podívat na paměť, je dobré podívat se i na to, jak vypadá to, kam paměť patří, tj. na to, co je "nad ní". Nejen to. Paměť obvykle potřebujeme tam, kde na něco myslíme - a myšlení je kognitivní funkcí. I tyto funkce je třeba cvičit. Tato cvičení mají často mnoho společného. Proto nám nejde jen o cvičení paměti, ale i toho, co s ní bezprostředně souvisí.
Obsah:
I.část
1.Motivace cvičení paměti a jiných kognitivních funkcí
2.Psychologie paměti
3.Kognitivní schopnosti
4. Co a jak cvičit (Metody, způsoby,druhy cvičení, mnemotechnika)
5.Podmínky cvičení
6.Organizace cvičení paměti a jiných kognitivních funkcí
7.Jak vypadá trénování paměti v praxi v pohledu nejstarších účastníků kurzů
II.část
1.Proč někteří z nás potřebují trénink paměti?
2.Dobrá zpráva o výkonových přírůstcích po trénování paměti
3.Špatná zpráva pro pozitivní subjektivní změnu po tréninku
4.Dobrá i špatná zpráva pro subjektivní paměť
5.Dlouhodobé dopady trénování paměti
6.Trénink paměti u oslabených jedinců
7.Posilující model tréninku paměti
8.Příklady netradičního přístupu k trénování kognitivních funkcí
9.Kritika tréninku paměti
10. Rozhovory
Literatura.